Business Reports of Swissair and predecessors (in German):
- Ad Astra-Aero Schweizerische Luftverkehrs-Aktiengesellschaft 1919 – 1930
- Statutes Prospectus Profit calculation
- 1920 1921 1922 1923 1924 1925 1926 1927 1928 1929 1930
- “Swissair” Swiss Air Transport Company Limited 1931 – 1995
- 1931 1932 1933 1934 1935 1936 1937 1938 1939 1940
- 1941 1942 1943 1944 1945 1946 1947 1948 1949 1950
- 1951 1952 1953 1954 1955 1956 1957 1958 1959 1960
- 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969 1970
- 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980
- 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990
- 1991 1992 1993 1994 1995
Chronology Department IV Technics 1931 – 1968
My publications about Swissair: (in German)
- 1919-1939: From Dübendorf to London
- 1946/1947: Procurement of nine Douglas DC-3/C-47 aircraft
- 1947/1948: Swissair moves from Dübendorf to Kloten
The history of the Swissair fleet, published in 27 articles in the Swiss aviation magazine SkyNews.ch between April 2015 and June 2017, can be viewed here:
The Swissair fleet (in German):
- (1) Der rasante Start – 1931 – 1937
- (2) Kriegswirren und die DC-3 – 1937 – 1944
- (3) Entscheid zur Langstrecke – 1944 – 1949 – Douglas DC-4
- (4) Weltweites Streckennetz – 1950 – 1955 – Douglas DC-6
- (5) In Europaflotte investiert – 1956 – 1959 (part 1) – Convair CV-440
- (6) Nostopflüge in die USA – 1956 – 1959 (part 2) – Douglas DC-7
- (7) Ein Jet für Europa – 1960 – 1962 (part 1) – SE.210 Caravelle
- (8) Im Jet nach New York – 1960 – 1962 (part 2) – Douglas DC-8
- (9) Geburtswehen der CV-990 – Convair CV-990
- (10) F-27 für Regionalverkehr – Fokker F-27 Friendship
- (11) Nur noch Düsenflugzeuge – Douglas DC-9-15 and BAC 1-11
- (12) Über 20 Jahre im Einsatz – Douglas DC-9-30
- (13) Grösser statt schneller – Boeing 747
- (14) Der kleinere “Wide.body” – Douglas DC-10
- (15) Die laute Zwischenlösung – Douglas DC-9-41 and DC-9-51
- (16) Leiser und grösser – Douglas DC-9-80 (part 1)
- (17) Regionale Ambitionen – Douglas DC-9-80 (part 2)
- (18) Echter Technologiesprung – Airbus A.310
- (19) Der erste Regionaljet – Fokker 100
- (20) Idealer Langstreckenjet – McDonnell-Douglas MD-11
- (21) Start der Familienplanung – Airbus A.321
- (22) Jeden Monat ein Neuer – Airbus A.320
- (23) Die A.320-Familie komplett – Airbus A.319
- (24) Die letzten neuen Jets – Airbus A.330 and A.340
- (25) Express zum bitteren Ende – British Aerospace 146
- (26) Solide Pilotenschmiede – Schweizerische Luftverkehrs-Schule SLS
- (27) Luftbilder aller Art – Swissair Photo AG
Last modification 2024.09.28. – DR